Klachtenregeling
Mocht er onverhoopt een klacht voordoen over een behandeling of een dienstverlening van Huidtherapie Emmeloord dan vindt je hieronder onze klachtenprocedure.
Wat vervelend dat je een klacht hebt over Huidtherapie Emmeloord. De eerste stap in de klachtenprocedure is een gesprek aangaan met Huidtherapie Emmeloord. Er zou sprake kunnen zijn van een miscommunicatie of een misverstand. Laten we dit samen bespreken en een oplossing zoeken.
Wanneer een gesprek niet tot een gewenste oplossing leidt of je hebt een goede reden om niet in gesprek te willen gaan kan je gebruik maken van de klachtenprocedure van Huidtherapie Emmeloord. De Klachten- en geschillenregeling Paramedici, waarbij Huidtherapie Emmeloord is aangesloten, biedt jou een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Via deze link vindt u een online formulier. Wanneer je nadere vragen hebt of er niet uitkomt, is het mogelijk om het klachtenloket via de mail of telefonisch te benaderen. De onafhankelijk klachtenfunctionaris bestudeert je klacht, geeft desgewenst advies over het indienen van een klacht en zoekt naar een oplossing. Je krijgt binnen twee weken een reactie van de klachtenfunctionaris op je ingediende klacht. De klachtenfunctionaris zal ook contact opnemen met Huidtherapie Emmeloord. Uiterlijk binnen 6 weken zal Huidtherapie Emmeloord haar reactie en/of oplossing moeten aangeven over de geuite klacht. Als de geboden oplossing of de wijze waarop de klacht is afgehandeld voor jou onbevredigend voelt, kan je terecht bij de geschillencommissie. Zij staat onder leiding van een onafhankelijk voorzitter. De commissie probeert alsnog tot een oplossing te komen. Een uitspraak van de geschillencommissie is bindend, zowel voor Huidtherapie Emmeloord als voor jou. In bepaalde gevallen kan de commissie een schadevergoeding toekennen. Ook voor het indienen van een geschil moet een formulier worden ingevuld via deze link. Als je er niet uitkomt met deze regeling staat het je uiteraard vrij een juridische procedure te starten om tot een uitspraak van de burgerlijke rechter te komen.
Gegevens Klachten- en geschillenregeling Paramedici:
Klachtenloket Paramedici
Postbus 19207
3501 DE Utrecht
E info@klachtenloketparamedici.nl
T: 030 310 09 29 (maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur)